Prijzenregen bij IJSCO Wageningen 2019

door Martin de Vries Laatste wijziging: 2019-06-11T20:53:51+00:00
Prijzenregen bij IJSCO Wageningen 2019

Zaterdag 1 juni 2019 was de afsluitende IJSCO in Wageningen. Dit zijn de jeugdtoernooien in de OSBO regio. Dat zijn de schakers in het  oosten van Nederland (tussen Meppel en Druten). Het is zo ingedeeld zodat we niet al te ver hoeven te rijden en toch een fijn potje schaak kunnen spelen. Alle leden van de Stelling kunnen aan deze toernooien meedoen. Elke maand is er wel een OSBO toernooi. In de ledenapp en op de website vindt je hier meer informatie over, met een uitnodiging om je aan te melden en zelf ook mee te doen. Vaak rijden we met elkaar. Dat maakt het extra gezellig.

Ook nu was het weer een gezellig toernooi met ongeveer 40 deelnemers. Buiten de brandende zon, binnen koelte en lekker schaken.

Na een mooie middag werden de eindscores opgemaakt en de prijzen verdeeld over het hele seizoen. We waren er vandaag met z’n vieren. Iedereen ging met een prijs naar huis. Niels en Elianne kregen een medaille voor een tweede en vierde plaats van deze dag in hun poule. Faya ging met de meisjesbeker naar huis, omdat ze het meisje/jonge vrouw was, die dit seizoen het best had gepresteerd over alle 10 IJSCO toernooien van dit jaar. Iva won ook een beker als derde meisje. Elianne heeft die voor haar in ontvangst genomen.

Istar kreeg zelfs een beker voor zijn eerste plaats in het bolletjesklassement. Elianne ging ook naar huis met een eigen beker. Zij werd derde werd in het bolletjesklassement. (elk toernooi kan je bolletjes verdienen, door in verhouding tot je rating, goed te spelen)

Het gaat goed met de leden van de Stelling in de IJSCO toernooien. Vaak zijn we met 6 tot 8 leden aanwezig op een IJSCO toernooi. We proberen ook altijd een trainer/coach voor het team mee te nemen. Dit is nu al de vierde keer, dat we niet alleen bekers halen bij de toernooien, maar ook met algemene bekers naar huis gaan. En dat zijn natuurlijk de hoofdprijzen!

In het seizoen 2015-2016 won Saša Albers de beker voor de IJSCO starters, in 2016-2017 het totaalklassement en in 2017-2018 de derde plaats in het totaalklassement. In 2017-2018 won Faya de tweede prijs in de meisjescompetitie, Karsten de beker voor de grootste vooruitgang in rating en Thomas de beker voor de IJSCO-starters.

Dat is een mooie score voor een kleine vereniging, zoals de Stelling. We hopen natuurlijk allemaal op een mooi vervolg. De IJSCO toernooien zijn geschikt voor alle leden, omdat iedereen op zijn eigen niveau wordt ingedeeld in een poule met schakers die ongeveer net zo goed schaken als jezelf. Hierdoor heeft iedereen kans op een mooi persoonlijk resultaat en je gaat er ook nog beter van schaken. Want hoe meer je oefent en hoe meer toernooien je speelt, hoe beter je wordt en hoe leuker het schaken is.