Gerben Bekker overleden

door Lars Dam Laatste wijziging: 2023-03-15T15:28:19+00:00
Gerben - Mister Millingen - Bekker is na een lang ziekbed overleden.

Een schaker in hart en nieren is helaas na lang ziekbed van ons heengegaan.

Gerben Bekker

Voor wie Gerben niet kent:

Schaakvereniging Millingen

Hij was het boegbeeld van Schaakvereniging Millingen en onderhield goede contacten met Bimmen(D). Ondanks het feit dat het ledenaantal terugliep en de jeugdafdeling zelfs in zijn geheel moest stoppen bleef hij zich inzetten voor de jeugd en het schaken in het algemeen.

IJSCO toernooi de Tinnen Roos

Gerben is jarenlang de drijvende kracht achter de IJSCO in Millingen a/d Rijn geweest. De laatste jaren samen met Ton Huijbregts en ...

De organisatie was altijd in goede handen en het toernooi was dan ook zeer in trek bij de jeugd. Er was altijd een sportieve sfeer en de prijzen waren voor de vele spelers een reden om op zijn minst het Tinnen Roos toernooi te spelen.

Sponsor gieterij de Tinnen Roos leverde altijd spectaculaire, bijzondere en begerenswaardige bekers.

De Oostelijke Schaakbond (OSBO) droeg de organisatie een warm hart toe en ondersteunde de organisatie met de indeling en ratingverwerking. Dit voornamelijk door (mede)initiatiefnemer van de IJSCO Peter Lincewicz, later door Lars Dam.

Warm en sociaal

Gerben was een sociale man die hield van zijn dorp (een heerlijkheid, in de Middeleeuwen bestuurd vanuit Huis te Millingen) en het verenigingsleven. Het was een levensgenieter en steunde vele sociale initiatieven. Steevast werd er tijdens de IJSCO's aandacht gevraagd voor Stichting Amaidhi, dat zich inzet voor kleinschalige ontwikkelingsprojecten in Zuid-India. Voornamelijk door het beschikbaar stellen van schooltassen met inhoud voor kinderen die anders niet of lastig onderwijs kunnen volgen.

Ziek

Vorig jaar werd Gerben ongeneeslijk verklaard. Iets dat toen al hard aankwam. Zijn functioneren nam steeds verder af, waardoor zijn geliefde tijdsbestedingen steeds minder mogelijk waren. Nu zijn einde is gekomen, zullen we het helaas moeten doen met zijn nalatenschap en alle mooie herinneringen die we aan hem hebben.

Hij zal gemist worden.

Gerben Bekker - uitreiking