13e plaats voor OBS De Marlijn uit Oosterbeek

door Lars Dam Laatste wijziging: 2019-06-16T18:16:00+00:00
OBS De Marlijn uit Oosterbeek heeft op het NK voor schoolschaken in Gouda de 13e plaats behaald.

De Marlijn had zich als derde in de OSBO regionale finale geplaatst voor het NK.

Na de eerste dag stond de Marlijn nog 8e. De nummer 1 en nummer 2 van de regionale finale ver achter zich latend.
De vorm van de 1e dag kon op de 2e dag niet helemaal gehandhaafd worden, maar er werd alsnog goed gespeeld.

Karsten Dam speelde op bord 1 en moest het opnemen tegen de beste spelers van Nederland. Dat ging bij vlagen goed. Hij haalde 3 punten uit 11 wedstrijden. Daarmee speelde hij boven zijn nivo.
Noud Cleeren speelde op bord 2 en speelde op de top van zijn kunnen. Hij kon het tegen goede spelers heel knap vaak lang volhouden en haalde maar liefst 3.5 punt uit 11 wedstrijden.
Julian Frankema op bord 3 speelde een briljant toernooi. Hij was de stabiele factor in het team met 10 punten uit 11 wedstrijden. Hiermee is hij individueel Nederlands kampioen geworden op bord 3!!! Een prachtige prestatie.
Koen Wattel op bord 4 speelde een briljante eerste dag; op basis hiervan deed hij ook een gooi naar de titel Nederland kampioen (dan op bord 4). Maar op de tweede dag trof hij tegenstanders die hem wat minder goed liggen. Uiteindelijk hij heel netjes met 8 punten uit 11 wedstrijden. Daarmee presteerde hij dik boven zijn nivo!

Uiteindelijk behaalde het Team van de Marlijn 12 wedstrijdpunten en 24,5 bordpunt. Een prachtige prestatie dat natuurlijk gevierd moest worden!. Het team is vanuit Gouda naar Renkum gereden om daar de 13e plaats te vieren. Het werd hier vervolgens getrakteerd door de schaakvereniging De Stelling!

Zie voor gedetailleerde informatie over de prestaties van de Marlijn (en andere basisscholen) de website knsb.netstand.nl