JeugdClubCompetitie

door Martin de Vries Laatste wijziging: 2019-06-10T20:07:52+00:00
Kort verslag van de Stelling bij de JCC 2018

Zaterdag 4 maart deed SV De Stelling voor het eerst mee aan de clubcompetitie van de OSBO. Onze leden deden het geweldig, ze speelden mooie partijen, waarbij het resultaat soms ver boven verwachting was en zowel bij de C junioren, als bij de E junioren plaatste zich een team voor het Nederlands Kampioenschap.JeugdClubCompetitie

Nu wisten we wel, dat we een goede kans maakten en dat de deelnemers goed getraind en gemotiveerd waren, maar iedereen steeg boven zich zelf uit. Sommige resultaten waren veel beter, dan verwacht.

Zeker bij de C-junioren waren de tegenstanders goed getraind en ervaren. Dat bleek uit de gemiddelde rating van de verschillende teams. De 2 topteams Arnhemse Schaakacademie E1 en MSV E1 hadden beiden een gemiddelde rating van boven de 1000. Die waren dan ook een maatje te groot voor onze leden en eindigden dan ook onbedreigd als 1 en 2. Toch behaalden onze teams de derde en zesde plaats, terwijl ze volgens de rating het 5e en 7e team waren. Het mooie was, dat alle leden aan dit resultaat mee hielpen. Soms duurde een partij wat langer, dan verzamelden zich andere spelers om te kijken hoe deze partij verliep. Motiverend!

Ook de E-junioren speelden erg goed, waarbij 4 leden hun eerste ervaringen opdeden bij een officieel OSBO toernooi. Hier kunnen we nog veel van verwachten in de toekomst, maar deze partijen heb ik zelf niet kunnen zien, omdat die in de andere zaal waren.