Verslag IJSCO Zutphen 2018

door Jasper Woudenberg Laatste wijziging: 2019-06-10T20:09:35+00:00
Van onze correspondenten Heleen en Martin.

Vandaag was het IJSCO toernooi in Zutphen. 80 enthousiaste kinderen stonden te popelen om aan hun partijen te beginnen en er was zelfs nog een prijsvraag met 4 best pittige opgaven. Veel van de schakers deden een poging en uit de 10 goede inzendingen werden er 5 getrokken voor een mooi prijsje.

Maar ook het hoofdmenu werd niet vergeten, er werd op 40 borden een (soms verwoede) strijd gestreden, waarbij sommige schakers al na een paar minuten klaar waren, terwijl anderen een half uur moesten zwoegen voor ze mochten opstaan om uit te puffen voor de volgende partij.

Van de Stelling waren er 6 leden aanwezig, waarvan iedereen met een prijs naar huis ging. Een eerste prijs, 4 derde prijzen en 2 puzzelprijzen gingen terug naar Oosterbeek en omgeving. En dan te bedenken, dat 4 van onze leden niet eens mee konden doen, omdat zij in Den Bosch voor de JCC aan het schaken waren.

Al met al een leuke schaakmiddag en voor herhaling vatbaar.

Foto's zijn te zien onder de tag 'IJSCO Zutphen 2018'