Live verslag van Grand Prix Tinnen Soldaat Ede 2024

door Lars Dam Laatste wijziging: 2024-01-06T14:05:37+00:00
Live verslag van Grand Prix Tinnen Soldaat Ede 2024

Live verslag van Grand Prix Tinnen Soldaat Ede

Rond kwart voor tien verzamelen zich de eerste spelers, ouders en trainers zich in de Open Hof te Ede. Het is een mooi jaar voor de Tinnen Soldaat Ede met 134 inschrijvingen.

10.30 Helaas best wat afmeldingen op het laatste moment, waardoor de organisatie wat moeite had met verwerken en de eerste ronde starten.

De indeling:

Ian: H
Jasper: H
Arjan: J
Victor: K
Floris: L
Lucas: N
Kees: N

11.00 De eerste ronde begint met wat laatste wijzigingen.

11.20 Na amper 20 minuten komt Ian als eerste terug uit de speelzaal, gewonnen! Wel een dame kwijt geraakt in de strijd, maar mooi kunnen herstellen! Vlak daar komt Jasper ook uit de zaal. Ook gewonnen! En niet lang daarna Victor, ook al gewonnen! Wat een start!

11:40 De tweede ronde is intussen gestart. Dan moeten de uitslagen er toch zijn, zou je zeggen. En inderdaad. Floris heeft helaas verloren. Arjan heeft gewonnen en Kees heeft gewonnen ten koste van Lucas.

11.46 Victor komt als eerste terug en is en heeft verloren van Mark. De tegenstander had een vreemde opening.

11.50 Ian heeft verloren en ook Kees heeft de tweede ronde verloren. Zo op het eerste oog staat Jasper er redelijk voor.

11.58 Jasper is klaar en heeft inderdaad gewonnen!

12.03 Even wat foto's gemaakt van deze enthousiaste groep.

Speelzaal Middengroep
Deelnemers vanuit SV De Stelling

12.08 Derde ronde is begonnen. Intussen ga ik de uitslagen weer ergens ophalen.

12.25 Kees heeft remise gespeeld in de derde ronde. 1,5 punt uit 3! Arjan heeft gewonnen en heeft nu 2 uit 3. Lucas heeft verloren, maar intussen ook al 1 uit 3.

12.30 Ian heeft verloren en nu 1 uit 3. Ook Victor heeft verloren en 1 uit 3.

12.32 Jasper komt vrolijk uit de zaal lopen, maar geeft aan verloren te hebben.

12.35 Floris heeft zijn derde partij ook verloren. Maar een sportief potje daarna tegen dezelfde tegenstander won hij wel. Dus hij gaat nog wel partijen winnen vandaag.

12.40 Korte lunch pauze en een momentje om even een frisse neus te halen als dan niet in de speeltuin.

De tussen stand:

Ian: 1 uit 3
Jasper: 2 uit 3
Arjan: 2 uit 3
Victor: 1 uit 3
Floris: 0 uit 3
Lucas: 1 uit 3
Kees: 1,5 uit 3

13.00 We gaan weer aan de bak. De vierde ronde gaan beginnen!

13.20 Ian en Victor komen de zaal uit lopen. Eén heeft er gewonnen en één heeft er verloren. Wie heeft welk resultaat?! Nou Victor heeft gewonnen en Ian heeft verloren. Jasper lijkt er weer goed voor te staan. Nu kijken of hij de partij binnenhaalt.

13:25 Zowel Jasper als Kees hebben gewonnen. Arjan heeft ook gewonnen en Lucas heeft helaas verloren. Floris is van de nul met een remise partij.

13.47 Victor heeft zijn 5e ronde gewonnen. 3 uit 5; mooie tussenstand!

13.50 Kees heeft een foutje gemaakt en daarmee zijn partij verloren. Hij heeft er wel van geleerd geeft hij aan!

13.52 Floris heeft verloren. Die is nog steeds op naar zijn eerste winstpartij. Die gaat vast komen.

14.02 Job (neefje van Floris) heeft van Arjan gewonnen. Jasper heeft de strijd met Ian gewonnen.

14:15 Ronde 6 is begonnen!

14.20 Floris heeft helaas verloren. Dan moet zijn winstpartij dus uit de laatste partij komen. Ook Kees heeft verloren. Hij moest tegen iemand die bovenaan staat.

14:22 Gert en Jake komen gezellig even langs. Jake dus niet om te schken, maar wel om zijn clubleden te steunen. Topactie heren!

14.32 Victor is terug uit de zaal en heeft verloren. Jasper en Ian ook. Arjan heeft gewonnen en heeft nu 4 uit 6.

14.52 Floris heeft verloren. Hij eindigt met 0,5 punt uit 7. Ian heeft ook zijn laatste partij verloren.