Signal als communicatiemiddel

door Lars Dam Laatste wijziging: 2021-10-03T13:32:26+00:00
We hebben eerder dit jaar besloten geen Whatsapp meer te gebruiken in verband met de gebruikersvoorwaarden.

We zijn gestopt met Whatsapp, vanwege de onvriendelijke gebruikersvoorwaarden. Als alternatief hebben we voor Signal gekozen.

Hier de redenen waarom we voor Signal hebben gekozen:

Signal is open source (je kunt dus precies weten wat de software doet)

Signal is een non profit organisatie (501c3) (er zit dus geen groot commercieel bedrijf achter)

Signal versleutelt alle berichten inclusief media (plaatjes, foto's, etc)

Signal houdt een versleutelde backup van alléén de berichten bij  (contactpersoenen blijven alleen op je apparaat).

Signal maakt het al vanaf het ontstaan van de app eenvoudig mogelijk je berichten eenvoudig te laten verlopen (worden na een ingestelde periode automatisch verwijderd)

Signal heeft diverse technieken om te voorkomen dat andere applicaties mee kunnen kijken met Signal (via toetsenbord of scherm).

Kortom, wij eisen van een communicatie app dat de informatie van onze leden gewaarborgd is en dat vertrouwen hebben wij in Signal.

Overigens evenals een heleboel bekende gebruikers zoals Edward Snowden, Jack Dorsey, Laura Poitras en Bruce Sneijer

We hebben een aantal groepen:

• Leden (voor alle leden en/of ouders)
  • Bestuur (voor bestuursleden)
  • Trainers (voor trainers)
  • Schaken (voor schaakaangelegenheden)
  • Gevorderden (voor schaakaangelegenheden voor gevorderden)

Om lid te worden kunt u contact opnemen met Lars Dam (06-21707546)