Liveverslag GP EquivaLent

door Lars Dam Laatste wijziging: 2022-04-09T16:11:30+00:00
Liveverslag GP EquivaLent 9 april 2022

Update 17.30

Na een enerverende middag toch met positiviteit afgesloten.

Bedankt voor het lezen en fijn weekend!

Trots op onze Jake, Roos en Iva

Update 17.00

De prijsuitreiking! Er gelukkig een grote groep spelers en ouders gebleven en er wordt enthousiast geapplaudisseerd voor de nummers 3,2 en 1 van iedere groep. Vanuit onze vereniging zijn Jake (1e met 7 uit 7 in de D groep), Roos (2e met 6 uit 7 in groep D en Iva (2e in groep B) in de prijzen gevallen. Zij hebben een super goed toernooi gespeeld en daar bovendien veel plezier aan beleefd.

Update 16.25

De A groep werkt in hoog tempo en ongemotiveerd de resterende partijen af. In de tussentijd wordt van de overige groepen verwacht dat ze wachten tot groep A klaar is voor de prijsuitreiking. Gelukkig vermaken die kinderen zich met elkaar en met schaken. Ook hulde voor Roos en Jake die beide allerlei kinderen uitleg geven om beter te kunnen schaken.

Update 16.20

De hele groep A heel bezwaar aangetekend tegen het aanpassen van het increment. De wedstrijdleiding geeft aan dat het toch gaat gebeuren. Hiertoe geven 5 spelers aan zich dan te willen terugtrekken. Uiteindelijk blijven alleen Ruben en Karsten uit deze groep bij hun standpunt en trekken zich uit het toernooi terug. De gemoederen lopen hierbij hoog op.

Update 15.52

Jake heeft ook zijn laatste partij gewonnen. Iva heeft ronde 7 ook gewonnen. Ook Roos heeft de laatste gewonnen. Intussen knettert het in de A groep. Er wordt gedwongen besloten nu het increment terug te brengen van 15 seconden naar 5 seconden.

Update 15.36

Karsten heeft een pittige partij tegen Fleur gespeeld. Die bood in de partij zelfs remise aan, die Karsten heeft geweigerd. Helaas heeft ie verloren.

Update 15.22

Jawel hoor, weer een winstpartij. Nu is het Iva die haar zesde partij heeft gewonnen. Ditmaal tegen Thibault Freijse. Helaas is de vierde ronde van groep A (o.a. partij van Karsten) nog niet klaar. Dit loop gigantisch uit.

Update 15.11

Jake komt van zijn zesde ronde terug en heeft alweer gewonnen! Dit keer tegen Kamal Frouwls. Jake heeft een superdag!

Update 15.04

Ruben heeft gewonnen van Vic Schouten en vrij snel daarna komt Iva ook terug en heeft ook gewonnen. Ze speelde tegen Bram Wierbos.

Update 14.52

SV De stelling doet het niet slecht...

Roos heeft 4 uit 5 (met bye)
Jake heeft 5 uit 5 (met bye)
Iva heeft 3 uit 4 (met bye)
Ruben heeft 2,5 uit 3 (met bye)
Karsten heeft 3 uit 3 (met bye)

Update 14.50

Ook Roos heeft haar vijfde ronde gewonnen. Roos speelde tegen Kamal Frouws met wit.

Update 14.47

Jake komt terug uit de zaal en vertelt koeltjes 'gewonnen'. Lekker hoor al vier partijen gewonnen en de bye er ook nog bij.

Update 14.21

In groep A is ronde 3 met ronde 7 geruild.
Ruben heeft gewonnen van Teun Cloosterman. Karsten heeft gewonnen van Vic Schouten. Er wordt door de wedstrijdleiding, gezien de lange partijen in groep A, voorgesteld om het increment terug te brengen naar 5. Dit wordt door de spelers geblokkeerd.

Update 14.03

Roos heeft haar partij in de vierde ronde gewonnen met zwarte tegen Jordi Benningshof.

Update 14.03

Iva heeft net als Jake voor ronde 4 een bye.

Update 13.53

Iva heeft gewonnen in ronde 3 tegen Emiliano Ballon Ficher.

Update 13.47

Het toernooi lijkt behoorlijk uit te lopen. In ieder geval voor groep A. Die begint nu met ronde 3 terwijl ronde 4 volgens de planning zou moeten beginnen. Het mag de pret niet drukken.

Update 13.38

Karsten heeft gewonnen tegen Mathias Freije.

Ronde 2-Groep A

Update 13.32

Jake heeft gewonnen van Roos. Helaas kunnen ze niet allebei winnen. Goed gespeeld allebei en denk aan wat de wedstrijdleiding heeft gezegd bij aanvang: Niet je stukken weggeven ;-)

Update 13.22

Iva is terug. Ze stond lang voor, maar de tegenstander (Gijs Verbruggen) kon bijna een pion promoveren en bij het tegenhouden verloor Iva kwaliteit en kwam een loper achter te staan en moest zich uiteindelijk gewonnen geven. Een verliespartij voor Iva, maar naar eigen zeggen een mooie partij. Kijk dat is iets om trots op te zijn!

Update 13.17

Roos en Jake mogen al beginnen met ronde 3. Terwijl de rest nog druk bezig is met ronde 2. Op Ruben na, die hebben een bye. Roos en Jake treffen elkaar in Ronde 3.

Ronde 3 - Groep D (derby Roos-Jake)

Update 13.09

Jake speelt in zijn tweede partij met zwart tegen Pijke Kerckheart en is al snel klaar met wederom een winstpartij. Ruben heeft een bye en Roos ook.

Ronde 3 Groep B

Update 13.00

Eerste uitslagen zijn binnen.

Karsten heeft dus een bye.

Jake komt als eerste terug van zijn partij. Hij heeft gewonnen van Igo Steenman.

Iva komt daarna en heeft van Thomas Mens gewonnen. Dat is een goede start.

Op dat moment maakt Roos een toren winst op Pijke Kerckheart en wint een aantal minuten later inderdaad.

De partij van Ruben tegen Fleur Westerhof gaat heel lang gelijk op en Ruben bouwt een tijdsvoordeel op. Uiteindelijk besluiten ze tot remise.

Start verslag 11.35

Vandaag is de GP Equivalent in Lent. Op de mooie locatie Voorzieningenhart 'De Ster'.

Vanuit de vereniging zijn er vijf spelers afgevaardigd:

• Iva Binnendijk
  • Ruben Rodenburg
  • Jake Figueirido van Herp
  • Roos van Hoving
  • Karsten Dam

Karsten en Ruben zijn in groep A ingedeeld.

Iva zit in groep B.

Jake en Roos zitten in groep D.

Er is een redelijke opkomst en er wordt in groepen A t/m H gespeeld.

Helaas is er in groep A een bye dus Karsten begint met een bye.

Groep D in ronde 1