Opzet Schoolschaaktoernooi Renkum

door Lars Dam Laatste wijziging: 2023-11-10T11:13:27+00:00
Opzet Schoolschaaktoernooi Renkum

Opzet schoolschaaktoernooi Renkum

Het schoolschaaktoernooi Renkum bestaat uit een voorronde en een finale.

Voorronde

De voorronde is een individuele voorronde. Iedereen die leerling is op een basisschool in de gemeente Renkum kan meedoen. Oók leerlingen van basisscholen uit aangrenzende gemeenten die zelf geen schoolschaaktoernooi hebben mogen bij ons meedoen.

In de voorronde wordt er in twee groepen (groep 3 t/m 5 en 6 t/m 8) 7 of 9 ronden gespeeld. De indeling wordt bepaalt volgens het Zwitserse systeem; zie Wikipedia.

Aan het einde van de voorronde is een prijsuitreiking voor de beste spelers per groep.

Teamfinale

Voor de teamfinale worden scholen uitgenodigd een team van 4 of 5 af te vaardigen. De team finale wordt op 4 borden gespeeld (speler 1 van team A speelt tegen speler 2 van team B; speler 2 van team A speelt tegen speler 2 van team B, etc).
Op basis van de uitslag van de individuele voorronde komen de scholen hier voor in aanmerking. Het aantal teams dat in de finale speelt is afhankelijk van het aanbod. Afhankelijk van dit aanbod wordt er (tijdig) besloten tot een halve competitie, hele competitie of een toernooi op basis van het Zwitserse systeem; zie Wikipedia.

Organisatie

De organisatie van het schoolschaaktoernooi Renkum is in handen van SV De Stelling. Voor informatie over deelname als basisschool of basisschoolleerling neem dan contact op met schoolschaaktoernooi@svdestelling.nl

Wilt u meehelpen als vrijwilliger, neem dan contact op met vrijwilliger@svdestelling.nl

Wilt u het schoolschaaktoernooi sponsoren, neem dan contact op met lars@svdestelling.nl