Speeldag 1

door Lars Dam Laatste wijziging: 2022-10-20T15:53:29+00:00
Hier de beschrijving van speeldag 1

Karsten heeft niet zo lekker geslapen. We slapen samen in een twijfelaar en blijkbaar slaap ik wat actief ;-)
Na twee hotels met een ruim 2x1 persoons bed is dat wel even wennen.

We hebben wel heerlijk ontbeten. Karsten heeft zelf een klassiek Engels ontbijt genoten.

Daarna zijn we naar de Co Op geweest voor wat inkopen voor tijdens de wedstrijd.

Terug bij het hotel hebben we bij de receptie gevraagd of er een kamer met twee éénpersoonsbedden beschikbaar was. En dat was er zowaar. We zijn dus snel even overgestroken van de tweede naar de derde etage.

In de loop van de ochtend is de indeling van de eerste ronde bekend gemaakt (http://chess-results.com/tnr628064.aspx?lan=1&art=2&rd=1). Hieruit blijkt dat Karsten op bord 47 speelt tegen een CM (kandidaat meester).

Op de hotelkamer hebben we wat partijen van deze speler bekeken. Daarna zijn we ons gaan klaarmaken om naar de speellocatie St James te gaan.

Hier aangekomen hebben we een twee partijen ingespeeld, waarbij de tweede uitdagend was. Uiteraard won Karsten alsnog ;-)

Rond 13.50 lokale tijd mochten we de zaal betreden. Een schitterende concertzaal.

Aanvang toernooi

Na een korte welkomstoespraak door Peter Rowe bespreekt hoofdarbiter Geert Bailleul een aantal regels.

Arbiter Geert Bailleul

Daarna starten de partijen.

Karsten start zijn eerste partij

In een partij met veel foutjes wint na 5 uur Karsten Dam zijn slopende partij tegen deze CM.

De partij: Ronde 1

Tijd om te gaan eten in ons hotel. Het eten is prima en we gaan daarna direct naar bed.